7
Dylan Mulders Register Makelaar-Taxateur | Partner meer over mij
Marcel Quint Register Makelaar-Taxateur | Partner meer over mij
Michael Nijboer Register Makelaar-Taxateur | Partner meer over mij
Jens Berends NVM Register makelaar I Taxateur meer over mij
Bart Jan van Geemen Kandidaat Register Makelaar-Taxateur meer over mij
Mick Kooy Assistent Register Makelaar-Taxateur meer over mij
Danny Lamers Assistent Register Makelaar-Taxateur meer over mij

Uniek!

Een actuele database met potentiele kopers en verkopers binnen het werkgebied.
Met 4 vestigingen in de regio is Heilbron Makelaardij voor u altijd dichtbij!
Ondanks alle nieuwe technieken blijft makelaardij voor ons mensenwerk.
Onze 8 makelaars maken het graag persoonlijk: bij ons is het traject een feestje.
Heilbron Makelaardij zit kort op de bal en zorgt dat we samen tot het beste resultaat komen.
In totaal meer dan 100 jaar ervaring in de makelaardij

Wat is uw woning waard?

Direct online helderheid over de waarde
Direct berekenen

Welke foto’s van uw woning worden het meest bekeken?

Als u uw huis wilt verkopen, wilt u natuurlijk wel dat potentiële kopers direct enthousiast raken als ze deze op onze website of bijvoorbeeld woningsite Funda tegenkomen. Maar waar worden geïnteresseerden door ‘getriggerd’? En welke foto’s van uw woning worden het meest bekeken? Funda zocht het uit, want met deze data heeft u als woningverkoper meer mogelijkheden om de juiste koper te bereiken.

Onderzoek Funda

Uit onderzoek blijkt dat makelaars verschillende soorten foto’s gebruiken als hoofdfoto. Denk aan foto’s van de buitenkant van de woning, het interieur, de tuin en dronefoto’s (van bovenaf). Omdat hiervoor geen software beschikbaar is, heeft Funda eind 2020 een groot onderzoek opgezet en alle hoofdfoto’s van beschikbare objecten op één specifieke dag handmatig gecategoriseerd. Vervolgens is het bereik, de interesse en het aantal contactaanvragen met elkaar vergeleken.

Onderzoekresultaten

Wat opvalt is dat met name dronefoto’s minder goed scoren op impressies, views én leads. Als er gekeken wordt naar andere type hoofdfoto’s, dan zijn er weinig opvallende verschillen. In dat geval maakt het niet of de hoofdfoto van binnen of buiten uw woning is gemaakt.  Wat daarentegen wél van belang is, is de fotovolgorde. Zoekers die een objectpagina op hun desktop bekijken, zien standaard de eerste vier foto’s en de video van het object. Die worden dus beter bekeken.

Belangrijke conclusies

Uit het onderzoek kan geconcludeerd worden dat slechts een klein deel van alle websitebezoekers de moeite neemt om alle foto’s te bekijken. Daarnaast blijkt dat de kans kleiner is dat de bezoeker niet alles van de woning te zien krijgt als je bij de eerste vier foto’s een beeld schetst van dezelfde ruimte of van de buitenzijde. Onze tip is dan ook dat de eerste vier foto’s verschillende ruimtes van uw huis tonen. Zo heeft u meer kans dat de bezoeker doorklikt.

Neem contact op

Wilt u meer weten over de foto’s die u wilt laten maken en gaat gebruiken voor uw woningpresentatie? Of wilt u graag tips om de juiste afbeeldingen te tonen voor een groot bereik? Neem dan direct en vrijblijvend contact op met onze verkoopmakelaars voor de mogelijkheden en aanvullende informatie. Met onze jarenlange ervaring weten wij wat écht werkt.

Altijd op de hoogte blijven? Schrijf u in en ontvang het laatste nieuws in uw mailbox